Nelson

I fredags var jag först stallvärdinna på Veda och på kvällen red jag lektion på Nelson. Innan passet hade jag ganska mycket tid att fixa honom så passade på att lyxa till det lite med att göra rent och olja hovarna, glansspraya svans och ben, klippa och jämna till hovskägg och manen osv. Fixarstund helt enkelt :)
 
Själva ridpasset gick superbra! Han var superfin typ hela tiden och kämpade på bra med svåra sakerna som skänkelvikningar som han inte kan ännu. Flera gånger fick vi till bra tvärning vilket var jättebra! Tog hjälp av en 10-metersvolt i hörnet innan jag vände upp på medellinjen och flyttade undan så att volten hjälpte mig med att flyta på in i skänkelvikningen.
 
Jättenöjd med ridpasset, duktiga häst!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback