Ridprov för Ridledarkursen

Idag har jag gjort något roligt! Har nämligen nu på eftermiddagen 14-ca 18 varit på Solna Ridskola och genomfört ridprov inför Ridledarkursen på Strömsholm i sommar som jag sökt till. Jag var på förmiddagen med ponnycuplaget på Ekerö och dem var verkligen duktiga och vann matchen. Vi var klara där vid halv 12 men det var ingen mening med att åka hem och sedan åka tillbaka till stan så fram till 14 tiden var jag och Malin på biltur runt i stan och drog ut på tiden.
 
Kl 2 var det samling och upprop och vid 3 satt första gruppen upp. Vi var 22 st som gjorde ridprov och vi red i två grupper med 11 i varje, jag red i grupp 2. Första gruppen red dressyr på första hästen, sen hästbyte och dressyr en stund och sedan hoppning. Vid 4 satt min grupp upp och första hästen jag fick rida var en stor valack på 8 år som hette Sherekaahn(precis som tigern i djungelboken haha). Han var säkert 180 i mankhöjd men en lite nättare modell vilket gjorde att han inte alls kändes tung eller mycket häst lixom, han var verkligen perfekt storlek för mig, hög men inte allt för stor, det gillar jag! Han var riktigt trevlig faktiskt, mjuk att rida och stort steg, extra plus för galoppen som var riktigt rund och fin, man satt som klistrad i sadeln i hans galopp!
Efter en stund satt vi av och då var det hästbyte, då hamnade jag på en annan valack som också var ganska stor som hette Lakey, 14 år och supertrevlig att rida. Han var superstadig i formen och takten och var lätt att ställa och forma, lysssnade bra för skänkeln och gav verkligen en bra ridkänsla tycker jag! Honom fick jag även hoppa på, det var inte mer än först en gång på ett kryss i trav och sedan krysset igen och därefter en oxer på typ 80 cm på diagonalen och han hoppade dem fint! Jättetrevliga hästar båda två, lycko mig som fick rida dem båda! :)
 
Blev godkänd på ridprovet så nu väntar vi till mars/april skiftet då jag får veta om jag blir antagen till kursen eller inte, spännande!!
 
Bättre stöd från min ridlärare kunde jag inte fått ♥
 
Här är bilder på hästarna jag red, från deras hemsida (länk)
 Första hästen- Sherekaahn
 
Andra hästen- Lakey



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback