Dressyrpass

Direkt efter hopptävlingen åkte jag till Salza. Mockade och fixade mat och sen tog jag in Salza, helt plötsligt i snöstorm?!

Fixade och borstade på lermonstret och sen red jag ett pass i ridhuset i ca 45 min. Tränade i traven idag på skänkelvikningar och även lite öppnor och slutor på fyrkantsspåret och några diagonalslutor. Skänkelvikningarna gjorde hon superbra verkligen så gick vidare med skolorna ganska snabbt. Slutorna gjorde hon jättebra men öppnorna måste vi träna mer på. Där blir hon lätt lite vinglig och vill gå in innanför spåret istället för att hålla sig kvar i samma spår. Tränade vidare på dessa tills de kändes ok. 

I galoppen red jag några bågar i förvänd galopp och hon var väldigt lätt att variera ställningen i den idag! Jätteduktig verkligen! Red några enkla byten också som är helt ok, kan bli bättre övergångar! Gjorde även två galoppombyten som hon satte som en smäck! Jättefina byten verkligen som var så okomplicerade att göra! Så häftigt med utveckligen hon gjort i bytena!

Överlag kändes Salza fin, mjuk och bärig! I mitten av passet hade hon viss tendes till att börja hänga sig i handen och bli stark men det löste jag snabbt ut genom att själv lätta av och rida framåt med mer tryck för att hon skulle bära sig själv. Har haft jättelätt att själv fastna i handen när hon blivit tung där istället för att våga lätta av och låta henne bära sig själv istället för att jag ska bära runt på henne.

Nöjd med henne idag! Något mindre bra är att hon inte var på fotohumör alls idag haha, vackra bilder...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback