Dagens planer

Idag blir en sjukt lång dag i stallet. Ska hämta släpet kl 9:30 i Brottby och sedan köra det till stallet. Däremot kan jag inte åka hem emellan så jag blir kvar där riktigt länge.

Är väl i stallet vid 10-halv 11 tiden. Då ska jag mocka, fixa hö, mat, göra iordning i släpet, smörja saker och fixa sakerna som jag ska ha med. Innan lunch tänkte jag nog bada Salza. Dock inte på hela kroppen tror jag utan man, svans och ben behöver sig lite tvättning, nu när det är lerigt blir hon likaså. Sen får hon lunch i hagen, dock bara en av sjukhagarna för annars lovar jag att hon kommer rulla sig i blötleran..

Har lite(mycket) tid över så hjälper nog Hanna lite som också ska på programridningen. Vid halv 3 typ får jag börja borsta på Salza, knoppa och fixa och göra fin. Sen får hon gå in i boxen en stund medan jag packar det sista och sedan ska vi lasta vid 4 tiden. Eftersom det dels är ett nytt släp för henne och även det var ett tag sen hon lastades så vet vi inte hur lång tid det kommer ta att lasta. Antingen tar det 10 sekunder, 15 min eller 30 min, i absolut värsta fall kan det ta en timme, så vi vet aldrig riktigt. Får räkna med god tid i alla fall.

Ska sitta upp vid 18 och sen rider jag 18:40. Ska rida igenom LA:3 för domare Lena Käll. Nu börjar jag bli taggad och ännu mer laddad för tävlingarna! 



Kommentarer
Caroline

Lycka till!!

2016-03-13 @ 11:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback