Dagens Hopptävling

Kort inlägg nu, orkar ej skriva så långt. Idag har det som sagt varit RSC hoppning på Veda där jag hoppade 70-klassen på Toy. Red fram i kanske 10 min- han hade precis redan varit inne på banan och kändes igång och bra så jag fick gå in direkt när banan var höjd om jag ville, dvs 10 min efter jag suttit upp och då körde vi.

Överlag hoppade Toy jättefint tycker jag! Hade ingen känsla av att han drog ifrån mig som jag kände sist jag tävlade honom, men jag hade ändå bra tryck och tempo i galoppen. På några hinder kom han aaaaningens tight men hoppade fint ändå och på många hinder kom han perfekt och hoppade fint. Dock  till 8:an som va sista i grunden vände jag upp lite för tidigt ur svängen ganska snabbt efter 7:an som jag klämde på 3 språng istället för 4(mellan 6 an och 7 an, 4 språng hade nog blivit för trångt för honom så då red jag på istället. Han var lite lång inför hindret och han kom lite för tight på hindret och då fick vi ett nedslag vilket var synd eftersom det var sista i grunden.

Var ändå jättenöjd men hade varit kul att hoppa omhoppningen. Hur som helst var Toy jätteduktig!
Haha lite långt hopp...
Några fula screenshots från idag är vad jag har att bjuda på ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback