Uteritt

Idag red jag ut på Salza tillsammans med Hanna & Zalmiac ungefär vid lunch. Vi red en sväng men skrittade mest. Vi hann trava typ 100 meter innan vi märkte att det blev styltor på hästarna, trots att det var pudersnö men jag tror det börjar kramas ihop nu, idag snöade det lite blött dessutom så vi hoppade av. Smart nog hade jag en hovkrats i fickan så vi fick stanna och slå ut styltorna som tog flera minuter.
Typ då bestämde vi oss för att det inte var någon idé att fortsätta så då vände vi och skrittade hem igen. Helt sjukt men den rundan med bara skritt tog oss typ 1 h och en kvart som annars tar 1 timme om man travar/galopperar en bit och rider ännu längre bort på sträckan, men vi vände mycket tidigare än tänkt så det fick bli en skritttur ute istället! Typ lite halvt vila kan man säga.
 
Imorgon ska jag dit igen och rida ett dressyrpass!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback