Söndag

Dagen började med att jag övningskörde till stallet vilket gick bra. Tog direkt in Salza och fixade iordning henne och sen satt jag upp strax innan 11. Hade tänkt rida ut en sväng och om det var bra underlag trava lite. Hann bara en bit bort till gården och helt plötsligt blev snön superdjup och det började kramas under hovarna på henne. Till slut gick det inte längre att gå där längre så jag fick vända tillbaka och skritta hem igen. Tänkte istället rida en annan tur men då var jag tvungen att rida upp för asfaltsbacke som var isgata och det vågade jag inte chansa på ifall hon skulle halka, och sen fanns det inte mycket mer att välja på. De flesta ridvägarna kommer man till när man tagit sig förbi gården men som sagt gick det inte att rida dit idag...
 
Jag gick in i ridhuset och tränade lite extra på bara skrittdelar. Det är något jag ska erkänna att jag är dålig på. På vanliga pass är skritt=paus och vila typ, men idag har jag tränat ökad skritt-samlad skritt-ökad skritt-samlad skritt. Lite svaga skänkelvikningar åt båda hållen och halter och lite ryggningar. Travade också några varv på volt och fyrkant i båda varven i låg form och sen fick det räcka. Skrittade ute i typ 15 min och var i ridhuset i 10 minuter så det var inte alls ett hårt pass idag.
 
Efter ridning tog jag hand om henne och sen fick hon äta lunch i hagen, jag fixade all utrustning och röjde upp lite i skåpet, mockade och fixade mat och sen åkte jag vidare.
 
Efter Salza körde jag till Veda där jag, Anna och ett gäng barn skulle tolka på utebanan, men det blev ju världens kramsnö så istället hade vi lite koner uppställda och så tolkade vi bakom Annas bil haha! Alla fick åka på lina på små skidor bakom bilen och köra lite slalom och jag tyckte först typ "Hur svårt ska det vara att bara hålla balansen??". Sen fick jag prova.... ;) Satans svårt att stå upp och jag flög i backen flera gånger... Haha det var kul men skitsvårt! Var nog bra att vi övade lite bakom bilen ifall vi ska tolka bakom häst på riktigt nästa gång ;)
 
Efter bil-tolkningen var jag på stallvärdinnemöte på Veda i typ 1,5 h och sen körde jag hem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback