Salza

Idag var jag och Linnea i stallet vid 1 tiden och jag red dressyr med hennes hjälp från marken. Började dock med att fota lite i hagen när jag kom dit då det var sjukt fint väder ute och jag hade kameran med mig så tog lite bilder då. Fixade sen Salza och så tog vi lite bilder på stallplan och sen gick vi in i ridhuset och satte igång.
 
Började med gramanen och hon kändes ganska bra så efter typ 20 min tog vi av den då den inte behövdes idag. Det låg lite bommar i ridhuset som jag använde att jogga igång på. Red lite skänkelvikningar och massa övergångar och sen tog jag lite galopp också som hon kändes jättefin i.
 
Tränade också lite på enkla bytena som är liiite svåra men när jag väl tajmar rätt så blir det bra! Grejjen är bara att antingen så bryter hon av "före" det steget jag tänkt och då hamnar jag efter, eller så bryter hon inte av där jag tänkt och då blir det trav emellan.. Aa lite klurigt men vi jobbade vidare på dem och så småningom blir det nog bra!
Gjorde även lite vanliga byten som jag suger på haha då jag fortfarande inte fattar hur jag ska göra på henne men några byten blev rena och bra, men det är svårt! ;) På slutet blev hon dessutom jättepigg och började tagga igång i galoppen och blev lite tossig, men blev bättre efter ett tag.
 
Hon var för övrigt jättefin i traven idag och gjorde både fina skänkelvikningar och slutor.
 
Imorgon ska jag dit på förmiddagen någon gång och rida igen. Beroende på dagsformen får vi se vad jag gör men hon borde vara rätt fin och pigg så då ska jag nog träna vidare på enkla bytena!
Har massa bilder att redigera men dem kommer upp imorgon! Bjuder på några få sålänge!



Kommentarer
Silja

Åh så fint med snön till! Vacker häst😍

2016-01-06 @ 22:58:36 | http://Callshappines.blogg.se
Mathilda

Så himla fina och inspirerande bilder! :-)

2016-01-07 @ 06:50:11 | http://mathildaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback