Inför vårterminens tävlingssäsong

Den här våren ska jag fortsätta tävla Salza på lite tävlingar. Förra terminen så har vi ju ridit några LB och fått känna på lite på tävling och det gick ju väldigt bra med bra resultat så tanken nu till våren är att ta ett steg upp.
 
Kommer börja säsongen med en LA:3 i mars som det ser ut nu. Hon har känts bra senaste tiden och vi gör alla dem rörelserna på träning så nu tänkte jag köra på med några LA. Kunde välja mellan att börja med en LB eller LA:3an men då kände jag ändå att jag kör på LA nu och ser hur det går.
 
Det är iprincip bara LA:3 som går att välja på men jag gillar det programet ändå och det passar oss i dagsläget ganska bra så det kommer jag rida, och eventuellt en LA:4 om det går bra! Det är ju inte super stor skillnad mellan dem klasserna, lite mer tekniskt typ bara med svårare vägar i bla förvända galoppen och även bakdelsvändningar men någon gång måste man prova på! :)
 
Är sjukt tävlingssugen nu så längtar tills tävlingarna sätter igång igen!
Bilder från vår första tävling som också var LA:3 (som jag startade mest bara för att starta en tävling och för att det var på hemmaplan). Klarade vi det då på godkänd procent och placering så borde vi klara det nu, har ju hänt en hel del sen den tävlingen!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback