Dressyr med bommar

Idag kom snön pang på kan man säga. Superhalt på vägarna och lite halvt snöstorm.
Var i stallet vid halv 2 och då mockade jag några boxar, vi var 3 i stallet som mockade och fixade där så när det var klart tog jag in Salza från snöstormen ;)
 
Red ett dressyrpass i ridhuset i ca 45 minuter med lite travbommar på volt och rakt spår som jag red över lite då och då. I början var fokus mest på att få igång henne och få en bra bärig galopp, att hon skulle vara jämn och mjuk i handen och lyssna på mig och inte streta emot vilket hon gjorde lite igår. Hon var rätt trevlig att rida idag så jag red vidare med en del skänkelvikningar, övergångar, galoppfattningar och förvänd galopp. På slutet när hon var fin tränade jag lite på enkla bytena och några blev faktiskt väldigt bra! Det är skitsvårt in i skritten för jag måste verkligen samla upp mycket och driva in i skritten för annars så travar hon iväg och drar lite men när jag väl satt tillbaka blev det riktigt bra!
 
Överlag var hon fin idag! Mjuk och stadig och rund och det var inga konstigheter. På slutet när jag joggade av i låg och rund form så travade jag lite över bommarna igen. Hon hade jättefin takt och joggade på bra så då när jag kände mig nöjd avslutade jag.
 
Sen blev det lite pyssel och godis och sen åkte jag hem!



Kommentarer
Mathilda

Superbra blogg! Kul läsning:))))

2016-01-02 @ 20:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback