Dagens snälla Salza

Igår ett monster, idag som ett litet lamm haha..
Idag skötte hon sig och det var inget dragandes i stallgången inte, idag spelade hon snälla söta gulliga Salza som man gärna får pussa på mulen och klappa i ansiktet, haha.
 
Morgonen började redan 7.00 i stallet men då på Veda där jag jobbade fram till 12, åt lunch och åkte sen vidare till Salza. Började med att mocka och fixa i stallet och tog sen in lermonstret som förstört ännu ett täcke, denna gång hennes utetäcke och ännu ett par av sina hagboots... Hur lyckas man?
Gick snabbt att borsta eftersom jag spolade av ler-benen och på kroppen var hon knappt lerig (Tack gode gud att hon inte hade rullat sig). Haha vi hade en diskussion i stallet om vintern eller våren är bäst. Jag var helt övertygad om våren för jag hatar kylan men med den här leran ville vi ha tillbaka snön haha... Nej jag vill ha sommar sol grönt gräs, ingen lera och typ 17-18 grader, det räcker!
 
Aja hur som helst så red jag ett dressyrpass idag i ridhuset i ca 40 min, på med tränset och vanliga bettet igen och gramanen och nu var allt som vanligt igen... Hon hatar det där andra bettet haha, tydligen var det just det bettet som inte alls funkade på henne, vilket jag märkte igår.
Jag red iaf fram ganska länge i låg och rund form, ställde och formade och flyttade undan lite. Sen lite galopp i båda varven med också ställa igenom åt båda hållen, bibehålla galoppen och rulla på i låg rund form. Hon kändes väldigt bra faktiskt, stadig och jämn och inget tjaffs.
Red sen lite skänkelvikningar och övergångar, sen mycket galopp där jag också gjorde övergångar, lite förvänd galopp och tränade på några enkla byten som faktiskt gick bra! Superkul då dem gått rätt dåligt på senast men idag satt dem!
 
Hon gick inte i absolut högsta form idag men jag kände att vi kom en bit på vägen från igår iaf och det nöjde jag mig med. Hon var rund och kort i kroppen, inte dragandes och lyssnade på förhållningarna och rullade på bra, så när jag kände mig nöjd så avslutade jag med att trava av henne och sen skrittade jag av för hand i ridhuset en stund.
 
Skönt att det gick bättre idag! På måndag rider jag henne igen, tror lite dressyr men om det är riktigt fint väder kanske jag rider ut en sväng, länge sen nu. Snön har ju hindrat mig typ tre gånger men nu borde det gå att komma ut och trava och galoppera lite på grusvägarna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback