Tisdagens ridpass

Har varit lite dålig på att uppdatera men här kommer iaf ett inlägg om ridpasset i tisdags på Salza, så mycket jag kommer ihåg dvs... ;)

Red skänkelvikningar och förvänd galopp och massa övergångar. Hon var mjuk och stadig typ hela tiden men stundvis blev hon något stark i handen så gjorde mycket övergångar. Skänkelvikningarna var väldigt bra undan höger men undan vänster är lite svårare. Red undan upp till medellinjen, sedan fram några meter och sedan undan igen så att hon alltid flyttade undan när jag bad henne och inte hamnade i något läge efter en lång diagonal där hon bara flyter undan för att hon vet att hon ska det.
Förvända galoppen var rätt blandad. Ena stunden i jättebra balans och kunde ställa rätt mycket åt båda hållen, men ibland blev det jobbigt och då gav hon motstånd men jag nötte på tills det släppte. Red på lite olika linjer, ibland på en 8:a så hon i varannat varv gick i förvänd galopp och i andra varvet i rättvänd galopp. Fick verkligen vara med på noterna när vi kom ut på rakt spår då hon ville räta ut sig och då bryter hon av så måste verkligen vara noga på att hålla ihop henne där.
Annars var hon ändå fin tycker jag! Fin i formen men hade önskat liiiite lättare i handen bara!
 
Kommer inte ihåg så mycket som sagt... Efter passet blev det iaf lite extra pyssel då jag hade mycket tid så linimentshampo på benen som var lite smutsfärgade ändå, oljade hovar och lite extra pyssel helt enkelt :) 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback