Hemma från stallet

Var i stallet idag vid 11, mockade och gjorde iordning mat osv, hämtade sen Salza från hagen och gjorde iordning henne. Noga borstad, oljade hovar, fin outfit med nya gröna lindorna och nya bruna luddboots, jag med nya bruna ridbyxor och vitt fint schabrak, så tog jag ingen bild?!? Haha dålig bloggare...
 
Hur som helst så började jag skritta fram ute en stund och gick sen in i ridhuset. I början var hon jättefin! Hittade sug framåt och jämn i formen, lyssnade super på hjälperna och gjorde bra övergångar. Jag tränade på galopp-skritt-galopp rätt mycket som vi gjorde sist och hon gjorde dem väldigt bra och blev väldigt fin efter det! Gjorde 2 galoppombyten också som var både rena och superfina, på första försöken! Superduktig var hon!
Däremot efter ca 30 minuters jobb så började hon tjaffsa lite och blev stark i handen samtidigt som hon började streta emot. Började om och la ner henne i formen igen men hon var fortfarande ganska tjaffsig. Jag som hade tänkt rida igenom programet struntade i det och red då mycket lösgörande och bara små delar ur programet istället.
 
Red några bågar förvänd galopp och på slutet av bågen rätade hon ut sig och blev dragig vilket resulterade i att jag inte fick ihop henne i kroppen och när vi kom ut på rakt spår bröt hon av. Jobbade extra på det och gjorde dem istället i lite lägre form men hade henne verkligen kort i kroppen så att hon inte fick bryta av.
 
Traven var helt okej i början men som sagt på slutet rätt tjaffsig. Då är det inte smart att fortsätta tjaffsa med henne i den höga formen för att tvinga henne att gå där utan la ner formen på henne och jobbade på att hitta stödet igen, tillsammans med mycket övergångar där jag flyttade undan, gjorde henne lägre, satte igång igen.
När jag var nöjd avslutade jag och sen skrittade jag av utomhus igen tillsammans med Hanna som skrittade fram.
 
Hon var verkligen fin i början men det var synd att det blev sämre på slutet. Avslutade iaf bra när jag joggade av och då var hon fin. Det var inte fullt katastrof men jag har ju höjt kraven lite på oss tror jag och jag har rätt svårt att vara fullt nöjd då jag vet hur hon kan gå som bäst. Hade det här passet varit för ett halvår sen hade jag varit supernöjd... Jaja, helt okej var det väl idag!
 
Sen tog jag hand om Salza och släppte ut henne i hagen och gav henne lunchhö, fixade alla saker och gick sen ut i ridhuset och hjälpte Hanna som red Zalmiac, gick jättebra! :) Promenerade med dem utomhus också när dem skrittade av och sen när jag var klar i stallet åkte jag hem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback