Ebbe

I onsdags på dressyrspecialen fick jag rida Ebbe och vi hade Magnus. Det var inget höjdar pass ska jag säga, Ebbe var rätt dryg och bockade och skuttade och slängde sig åt sidag, flera gånger drog iväg i galopp från skritt och han var lite överallt kändes det som.. Han var rätt överspänd och överladdad under hela passet så så fort någon typ öppnade en dörr så spände han till sig och slängde sig hit och dit, väldigt överfjantig helt enkelt..
 
Kommer faktiskt inte helt ihåg vad vi gjorde men jag vet att jag kämpade med att få Ebbe att gå där jag ville och tagga ner lite men det blev inga större resultat haha. Till och med när vi travade av gick det i 180 och han höll fortfarande på att bara dra iväg i full fart.
 
Det var verkligen svårt men emellan alla gånger han slängde sig och höll på var han ganska fin ändå, men det var typ 20 min fin trav sen slänga sig igen. Alltså inget "fokuserat" pass eller vad man ska säga haha..
 
Aja, vi får se om jag får rida honom ikväll och då är det bara att jobba vidare. Han kanske hade någon knäpp dag för sååå mycket som han höll på har jag aldrig upplevt honom tidigare.. ;)
 
Linnea var med och fotade och det blev både bra och mindre bra bilder...
 
Joggar igång, han var superspänd och drog innåt mycket så fick ställa och böja rätt mycket och flytta ut honom på spåret
 
Lite galopp, ibland fin men han hoppade in till mitten några gånger och studsade där lite.. Men stundvis fin och rund!
 
Vi tränade lite halter och igångsättningar också



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback