Dressyrpass

Idag efter skolan åkte jag med Linnea till stallet. Gjorde direkt iordning Salza och när jag var klar så var det fortfarande ganska ljust ute så vi gick ut på åkern och Linnea fotade oss lite! Blev några riktigt fina bilder faktiskt! Började trava lite där ute också fram och tillbaka längs med spåret och hon var rätt taggad och blev lite hög i nacken där ute. Tänkte att inne i ridhuset blir det bättre, så vi gick in när vi hade tagit några bilder.
 
Efter några varvs jogging så hade jag känslan att Salza inte ville lägga ner formen och komma upp med ryggen utan hon sprang med ganska hög form och blev dragig i handen, blev lite som ett tåg typ. Ville lägga ner henne i formen och verkligen få henne att börja därifrån men det var riktigt svårt idag. Då valde jag att ta på gramanen som kan hjälpa mig lite att inte låta henne gå så hög i nacken utan låg och rund istället. Blev lite bättre men inte helt bra. Gjorde massa övergångar skritt-trav och sen trav-galopp. Fortsatte att bli lite bättre men ville fortfarande få henne ännu rundare och mjukare i kroppen, det kändes lite kantigt lixom. Vi gjorde då övergångar galopp-skritt, och galopp-halt, precis som jag gjorde på Ebbe häromdagen när han ville spänna sig och bli hög i formen. Övergångarna blev verkligen jättebra och efter några stycken blev hon mycket bättre och de sista minuterna var hon bärig i formen och lättade av från handen också! Då avslutade jag och joggade av henne. När jag travat en stund så skrittade jag lite och gjorde några ryggningar som jag hade tänkt träna på. Tränade på att hon skulle backa rakt och jämnt med lite större kliv och dem blev väldigt bra, nästa steg är att hon ska vara ännu kvickare framåt sen!
 
Efter ridningen pysslade jag om Salza och tog hand om all utrustning, myste lite med Alfred och sen åkte jag hem!
Här är lite bilder från idag, fler kommer imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback