Bommar och skutt

Igår red jag Salza efter jobbet på Veda, Linnea hade varit där sedan insläpp så hon hade mockat, borstat, lindat, sadlat och hästen stod iprincip klar på stallgången när jag kom dit, lite sen pga olycka på vägen i Lindholmen så vi stod still ett tag. HUR snällt?!♥
Dessutom hade hon plockat fram ett kryss med bom framför och bakom och även 4 upphöjda cavalettibommar med våra nya sockerbitar, perfekta till denna typ av träning!
 
Jag började skritta fram rätt länge och sen joggade jag igång. Red inte i högsta form under passet då fokuset var på travkvalitén och det är rätt jobbigt för hästarna att trava över upphöjda bommar, så det var viktigt att hon skulle orka hela passet. Galoppen var riktigt fin! Reglerbar, hon var mjuk och i bra balans! Började sen med cavalettibommarna och hon var såå duktig, men det var svårt för henne att veta vart hon skulle sätta benen, mycket att hålla ordning på för henne haha, flera gånger blev det lite tokigt men hon räddade det så fint så man kunde inte låta bli att skratta lite haha! Många gånger kom hon bra in och travade riktigt bra!
 
Hoppade även lite på krysset. Det är svårt för prickar man inte första bommen blir hoppet fel eller så tappar hon galoppen men de gånger vi kom rätt in hoppade hon väldigt fint och det var mindre plockepinn på den biten än vad jag trodde vi skulle lyckas med!
När vi lämnade bommarna så gjorde jag lite galopparbete och red lite svaga slutor till medellinjen och lite övergångar. Den sista slutan blev jättefin och det var häftigt att få känna på! Galopperade och travade av henne sen och sedan skrittade jag av.
Överlag var hon väldigt fin och framförallt duktig med alla bommar och prylar som låg på marken, hon har lite svårt för det ibland och det klonkar mycket i bommarna men igår var hon väldigt duktig faktiskt! Gick ganska bra alltså! :)
 
Nu kommer ni bli glada för jag har faktiskt klippt ihop en liten video med korta filmsnuttar från passet! Kul va?? Det är inte ofta, typ aldrig haha... Är klipp från början där jag joggar fram och sen lite på bommarna och krysset!
Bra bakben Salzaaaa!! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback