Salza

Igår var jag i stallet vid 10 och tog in Salza och gjorde henne klar. Vid halv 11 kom Linnea och då gick vi in i ridhuset. Red ett dressyrpass med hennes hjälp från marken i kanske 45-50 min. När vi värmde upp så gjorde vi massa massa övergångar och förvänd galopp som visade sig göra gott då Salza var superfin i formen resten av passet! Hon hängde inte alls i mig utan bar sig själv hela tiden. Travkvalitén var också ett extra stort plus då hon hade jättefin framåtbjudning, travade på bra med bakbenen och hade en jättefin takt! Superduktig var hon verkligen där. Även galoppen var jättefin men den brukar faktiskt vara rätt bra rätt ofta nu, det är snarare traven vi börjat känna blivit lite "seg" och långsam i stegen men igår var hon kvick och fin.
 
Vi red igenom lite programdelar, skänkelvikningar, volter och lite förvänd galopp och sen red jag igenom LA:3 som jag ska tävla imorgon. Hela travprogrammet var jättefint, bra ökningar, flyttade bra för skänkeln och det mest flöt på bra utan missar. I skritten var hon fin till en början men jag ökade liiite för mycket och då taktade hon en gång men det gjorde vi om sen och då satt det. Hon ökar ju väldigt mycket i skritten vilket är bra men jag behöver inte öka på mer än vad hon redan gör, vilket jag gjorde lite då. Hur som helst annars var skritten bra, galoppprogramet var också fint, förvända bröt hon av i en millisekund i ena bågen för jag släppte iväg henne lite för mycket. Även den gjorde vi om och det var mycket bättre när jag höll ihop henne genom hela bågen. Ökningen och upptaget var faktiskt väldigt bra!! Den brukar aldrig bli bra då hon är svår att ta tillbaka och då blir det ingen tydlig upptagning men igår satte hon sig tillbaka nästan direkt då jag bad om det. 
 
Var nöjd efter jag ridit igenom programet. Vi gjorde bara om skritten och ena förvända bågen och även några uppridningar i galopp och sen gav vi oss då hon kändes så fin. Travade av henne och sen skrittade vi av utomhus.
 
Hon känns verkligen jättefin inför tävlingen och jag hoppas att det håller i sig nu!
Här är lite bilder också som Linnea tog:



Kommentarer
isasriddagbok.blogg.se

I vilket stall sår Salza? :)

2016-04-02 @ 19:01:21 | http://isasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback