Ponnycup och dressyrspecial

Direkt efter Salza åkte jag till Veda och var domarsekreterare till Ponnycupsmatchen i dressyr. Våra tjejer vann vilket var kul för dem att avsluta säsongen så bra!
 
Därefter åkte jag hem och var hemma i typ en timma innan jag åkte tillbaka till Veda och jobbade som stallvärdinna kl 16. Det var massa duktiga stalltjejer där som var kvar efter ponnycupen som hjälpte mig både att göra iordning hästar, mocka och det bästa av allt: Medans jag rider 19-20 så hjälper ponnyhoppgruppen mig att fodra och sopa i alla stall <3 Sååå himla snällt! Jobbar själv fortfarande och då blir det så himla sent när jag ska börja sopa och fodra stallen vid 20-21 tiden. Guldvärd hjälp verkligen!
 
På dressyrspecialen var vi bara två stycken vilket är superlyxigt! Ganska mycket yta att rida på då kan man säga ;) Jag red Maestro och han var ganska fin idag med! Det här passet var det lite mer "press" på honom än vad jag ridit på sist då det mest varit att få honom låg och få stöd på bettet. Igår var det lite mer korta tyglar och få honom att ge efter ännu mer. Han tycker såklart att det är jobbigt men jag fick massa hjälp av Magnus och stundvis var Maestro faktiskt väldigt fin. Vi gjorde en del bakdelsvändningar som han har ganska svårt för men många gånger blev dem jättebra verkligen!
Galoppen som är det värsta av allt (haha) jobbade vi på med och man måste typ trycka ner sadeln på honom, i hans galopp känns det typ som att både sadeln och jag studsar uppåt hela tiden så jag tryckte ner rumpan så mycket det bara gick, det var jobbigt ;) Vi red bara galopp på volterna vilket var skönt för då är det lättare att nöta på och få honom rund. Högervarv som är det lätta var galoppen fin emellanåt, i vänster varv fick jag till något varv ganska bra.
Är ganska nöjd ändå, tycker Maestro var duktig!
 
NU har jag nya fina bilder på honom!!
 
Dock blev 90% av bilderna såhär...
 
Hhaahha den här bilden... Blicken!!
 
Några blev fina iaf!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback