Dressyrspecial x2

Fredag: I fredags var det dressyrspecial för Magnus och då red jag Ebbe. Vi värmde upp med skänkelvikningar och lite självständigt och sen red vi på en stor 8-volt. Alltså stora volterna vid A och C och bytte varv vid X så man red på som en 8:a. Ibland kunde man också välja att vara kvar på en volt ett varv till.
Vi gjorde övergångar och lite "eget" jobb vid X, så antingen kunde man göra övergång till trav, skritt eller vad man ville. Gjorde några travövergångar, sen i galoppen red jag först något varv på volten och sen jobbade jag förvänd galopp på båda volterna som Ebbe var jätteduktig med, i balans hela tiden och drog inte iväg med tempot utan höll sig lugn och stadig. Gjorde några galopp-skritt-galopp också som han gjorde väldigt bra. Efter trav- och galoppjobbet så avslutade vi med att rida lätt och lägga ner hästarna och sen skrittade vi av. Nöjd med ridpasset!
 
Onsdag(igår): Igår på dressyrspecialen för Malin så red jag Dorina och vi fortsatte med samma jobb som förra onsdagen med fyrkanterna där vi får koll på yttersidan. Den här gången var Dorina lite svårare och lite stelare men jag jobbade på och i slutet var hon ganska fin. Galoppen var bra! Extra fin när jag travade av när hon kändes jättebra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback