Söndags

I söndags jobbade jag i stallet 7-16 och började morgonen med att knoppa och göra iordning Santino inför tävling, sedan åkte dem och då började vi släppa ut alla hästarna och mockade, sopade och gjorde klart allt förmiddagsjobb. Vi var klara prick 16 så då åkte jag direkt till Salza och började borsta på henne som tog sjukt lång tid haha. För det första kom hon in med bara en boots på fram så den andra är förmodligen långt nere i någon lera i hagen nu... Hon hade gått utan täcke i hagen och rullat sig så hon var ett lermonster när hon kom in...
 
Hur som helst red jag ca 30 min i ridhuset med massa övergångar och vanligt arbete för att få henne lösgjord och mjuk men hon var för det mesta stark i handen och ångade på mycket så fick aldrig någon bra ridkänsla. Gick ut på åkern en stund också och galopperade lite och skrittade sedan av ute.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback