Kvällsuteritt

Slutade sent i skolan idag och var i stallet vid 18 tiden. Fixade Salza som var jäääääättelerig och sen red jag ut en sväng på ca 1 h. Det var svalt och började bli lite mörkt men ändå inte kallt, hade dock önskat sol ;)
Hon hade varit rätt trött i tisdags så hon fick vila igår och så red jag ut på henne idag och hon var inte trött idag utan snarare spänd och "på". I början så spände hon sig och blev lite hög i nacken så försökte rida henne så låg som möjligt vilket dock inte var så lätt på en taggad Salza utomhus som tittar på annat haha... 
 
Red bort till ängen och red lite där i typ 10 minuter. Checkade övergångar trav-galopp och lite volter och raka spår. Då var hon mjuk och fin och jättelätt i handen utan att dra på framåt dessutom så jag red ganska kort där. Vände sen hem och då jäklar gick det undan för henne. Hon taktade typ hela vägen när jag tänkte skritta och i traven gick det i 180 så fortsatte med förhållningar och övergångar trav-skritt-trav så att hon skulle lyssna.
 
Var ett helt okej pass ändå idag. Hon har ju gått bättre men jag var inställd på att hon skulle vara värre så jag är ändå nöjd. Det här var sista passet för mig på henne innan tävlingen så vi får hoppas att hon är fin på söndag också ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback