Aldrig mer tävla i regn

Mina vita ridbyxor + tävlingspikén är helt förstörda. Kavajen färgade av sig och regnet gjorde typ att dem har fått missfärgning. De är både svarta, blåa, bruna, gråa och rosa. Skittråkigt verkligen, byxorna var svindyra och skjortan var iofs inte det men man vill ändå kunna behålla sina saker.
 
Hjälmens material har blivit jättekonstigt och hårt, kavajen har format om sig och stövlarna har mjuknat upp helt och hållet och är inte alls hårda längre. Alltså på riktigt jag hatar hatar hatar hatar hatar regn!!! ALLA grejjer är iprincip förstörda och det var ju inga billiga saker heller! 10 timmar ute i brutalt regn var inte det bästa för dem...
 
Behöver nu nya ridbyxor men tänker köpa exakt samma som jag hade då dem är de bästa jag någonsin haft, Pikeur Candela tror jag dem heter. Ny tävlingsskjorta behöver jag också. Kavajen får jag se om jag kan rädda för den tänker jag inte köpa ny. Sen får jag snart nya hoppstövlar så om det regnar när jag rider nästa gång tar jag hoppstövlarna som redan är mjuka, jag hoppas bara dressyrstövlarna överlever misshandeln av regnet denna gång.
 
Min hjälm är i sammet och jag skulle faktiskt behöva en "plast" hjälm att ha just om det regnar. Sammeten blir heeelt förstörd så vill ha en till hjälm så min JW hjälm inte behöver bli helt pajj. Har kanske inte så mycket alternativ då det typ finns Samshield, Uvex och Hööks hjälmarna. Aja vi får se.. Men är iaf inte glad över att grejjerna går sönder tack vare vädret...
 
Jag ska aldrig mer klaga på sol och värme när man rider, för sen kommer ju dagen då regnet öser ner och det är INTE kul har jag lärt mig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback