Uteritt

Idag vaknade jag upp jätte hostig och har blivit ganska mycket förkyld, men vid 1 åkte jag till Salza och red ut en sväng i alla fall. Hon var suuperpigg och trampade på stället hela tiden och när jag gjorde halt vred hon huvudet och tittade på mig och undrade typ "Hallååå varför stannar vi???". Travade ganska mycket i låg form och tog sen galopp där jag ökade-minskade-ökade-minskade osv. Inte jättehårt jobb och hon hade gott om energi kvar. Hittade dessutom en liten stig i skogen som jag följde och då tog vi en skrittpaus på typ 15 minuter och bara gick i skogen. Dock blev det jättelerigt en bit in så då vände jag tillbaka och red hem igen.
 
När jag hoppade av hemma vid stallplan såg jag att det såg ut som att vi typ hade hoppat i en lerpöl.. Stövlarna var dränkta i lera och hela Salzas framben likaså.. Fick spola ben och smörja stövlar rätt länge... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback