Salza + Dorina

I fredags red jag på två fuxston, först Salza och sen Dorina på ridskolan.
Salza: Red ett dressyrpass i ca 45 min och hon var faktiskt jättefin! Mjuk och stadig och gjorde väldigt mjuka övergångar som jag tränade på ganska mycket. Fokus låg på lite "LA-rörelser", dvs förvänd galopp, skänkelvikningar och sånt. Traven var bra och galoppen blev rund och bärig efter några varv där hon fick galoppera igång lite, sen kunde jag öka och minska hur jag ville och hon var stadig även i förvända där jag ibland får känslan av att vi typ "tippar" lite haha. När jag kände mig nöjd travade jag av henne och sedan skrittade jag av henne för hand.
 
 
Dorina: På dressyrspecialen fick jag rida Dorina och det gick bättre än senaste lektionen(helt klart!) men även bättre än på KM, så det var ju skönt. Eller aa kanske inte bra att det går bättre på lektionen än på själva tävlingen men det var bra att det blev lite revansch eller vad man ska säga. Vi red mycket öppnor och slutor på långsida och även slutor på diagonalen, lite travlängningar och sen galoppjobb. Även fast det är sjukt svårt på Dorina och jag vet att hon kan gå mycket bättre än vad hon gör med mig så var det ändå ganska så bra igår tycker jag. Dock en del galoppinslag men det blir så när det blir taktmissar eller när jag trycker på för mycket. Stundvis var det lite sisådär och då var hon lite stretig men annars gick hon hyffsat bra ändå!
 
Såg nu att dessa två bilder är tagna på nästan exakt samma ställe ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback