Ridskolecup final

Den 6 juni är det återigen dags för den årliga finalen i ridskolecupen och jag tävlar i både dressyr och hoppningen. I dressyren kom jag totalt 3:a efter alla omgångar och i hoppningen 2:a.
 
Dressyren är i år ett nytt program vi rider. Vi har ridit LB:0 i 3 år nu men nu är det programet utgått så i år ska vi för första gången rida LB:3! Det är på lång bana 20x60 och det har jag aldrig tävlat på innan men det är bara bra att träna på det eftersom det är precis det jag ska tävla på Salza till hösten om det blir av, förmodligen i LB:3 också. Det kommer ju förmodligen då vara framridning utomhus vilket också är något nytt på just ridskoletävlingarna då.
 
Hoppningen tror jag går i 80 cm som vanligt. Antingen stil eller tid men som vanligt vill vi ha tid på finalen för att göra det mer spännande, men förra året var det ju stilbedömning så vi får se vad det blir.
 
Hur som helst så ska det iaf bli superkul med en hel dags tävling igen! Finalen är alltid lite extra spännande! Det här är sista tävlingen innan sommaren, sen börjar det igen i augusti!
 
Förra året red jag min första final på storhäst- både hoppning och dressyr på Robban. I dressyren lyckades jag konstigt nog rida ihop mig till en tredjeplacering men i hoppningen rev jag tyvärr i grundomgången så där var det ingen skyhög placering haha, men det var en taggad häst!
 
Hoppas att någon ska ta bilder så att man har, alltid kul att se!
Lite bilder från förra finalen 2014!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback