Gårdagens Salza

Igår red jag Salza och jag var i ridhuset. Hon kändes till en början riktigt mjuk och fin och jag kände att det verkligen var något jag ville rida på en stund, men hon kändes SÅ himla trött! Hon brukar ha en bra egen framåtbjudning hela tiden och man måste nästan bromsa henne men jag behövde öka precis hela tiden och hon flåsade och svettades och jag visste inte riktigt vad som var fel. Då hade jag joggat lugn i 30 minuter. Så bestämde mig för att skritta ut istället. Supermysigt ute i solen och hon skötte sig superbra!
 
Det var lite synd att hon var så trött för hon kändes såå himla mjuk, men jag lät det vara. Hon har ju gått rätt hårt senaste dagarna och hon ska få ta det lite lugnt inför tävlingen på lördag så det var lika bra att jag inte red så länge eller hårt.
 
Idag har hon hur som helst sett bra ut och varit jätteduktig!
Fin med blomma i håret och allt ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback