Fredagens dressyrspecial

Igår på dressyrspecialen fick jag rida Tip Top! Den här gången gick det 1000 gånger bättre än sist jag red honom. Mycket mjukare idag och vi var mer samspelta eller vad man ska kalla det ;) Förra gången åkte jag iprincip häst hela lektionen men den här gången kunde jag rida lite mer.
 
Vi red allt möjligt men mycket öppnor och slutor på långsidorna och även på diagonalerna. Samt red på kvartslinjen för att rida spikrakt och inte vingla fram och tillbaka och i det kunna sakta av till skritt och fortfarande ha hästen rak. Lite galopparbete också och lite sånt.
 
Gick som sagt mycket bättre och han var rätt fin ändå, enda problemet var att han blir stark som en oxe typ. Har alltid ganska tungt "motstånd" och sen var han lite dragig i galoppen men annars gick han bra tycker jag.
 
Jag vet inte helt hur jag ska rida honom, har bara ridit honom 2 gånger det senaste året typ så känner honom inte på det sättet. Han är supersnäll och gör det man ber om lixom men det är svårare än vad det ser ut, det kan jag lova! ;)
 
Linnéa och jag kom överrens om att fota varandra. Jag tog massa fina bilder på henne och så fick jag dessa bilder på mig själv när vi skrittade av dem. Najs deal vi gjorde linnea ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback