Cyklamen

Är hemma efter en kväll på Veda med ett dressyrpass på Cyklamen!
Vi red en övning med skänkelvikningar som sen gick över tillslutor på en "diamant". Dvs vänder upp från A till E, E till C, C till B, B till A osv i båda varven. Så man vänder upp och flyttar undan åt ena hållet och flyttar sedan tillbaka. Och vid A och C gjorde vi en bakdelsvändning.
 
Den här gången var Cyklamen mycket finare och lättare för hjälperna, inte lite stark och dragig i handen utan ett mjukare stöd. Han var däremot lite mer på hugget och fick för sig att galoppera på stället när jag skrittade på långa tyglar haha. Och när det väl var galopp gick det mer uppåt än framåt. Det var typ som att han var sur över något för han stampade superhårt ner i marken och jag kände hur han typ laddade i hela kroppen så jag vågade ju inte gå på med spöt just då. När jag ökade på lite mer framåt blev det galoppsprång som blev som små hopp haha.
 
Men han var ändå fin idag tycker jag! Är rätt nöjd ändå, bättre än förra gången var det!
Bild från förra gången, haha såhär ljust var det inte idag. Grått, mulet och spöregn! Skönt med slutet på maj!! ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback