Gårdagens ridlektion

Igår på Veda red vi dressyr för Magnus och jag red Cyklamen igen. Den här gången var jag frisk och pigg så orkade ta i lite mer i dag så att säga vilket resulterade i att det gick bättre än förra gången :)
 
Vi red först fram dem på volt och fyrkant och jobbade skritten och lite skänkelvikningar och sånt samt öka minska volter och lite galopparbete. Sen började vi med en övning med skänkelvikning från medellinjen till B/E och då galoppfattning, galoppera en bit och sen 10-meters volt i trav och sen började det om. Inget svårt egentligen men det var nyttigt eftersom Cyklamen lätt får rumpan före i skänkelvikningar och då jobbade jag på det, att han skulle gå rakt så att säga. När han hade fattat att det är galopp efter skänkelvikningen rann hann ibland iväg och ville fatta galopp tidigare så jobbade med att han skulle vänta på mig och sen göra bra fattningar.
 
Han var faktiskt väldigt fin ändå! Som sagt lite svårt med det jag skrev men han var pigg och mjuk hela lektionen och lyssnade bra för skänkeln och broms. Gjorde flera övergångar som var riktigt bra, galopp-skritt, skritt-galopp, galopp-halt och halt-galopp och han svarade jättebra.
 
Nästa gång ska vi hoppa om det inte blir ändring och det ser jag jättemycket fram emot. Ska hopptävla på söndag så får se om det blir Cyklamen då, annars hoppar jag honom nästa gång! Har verkligen fått tillbaka hoppsuget nu och vill så himla gärna börja hoppa regelbundet igen.
 
//Carro
Bilder från förra tävlingen på honom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback