Gårdagen

Igår efter skolan var jag bara hemma typ 20 minuter innan jag tog moppen ut till en häst jag skulle provrida och ev bli medryttare på några dagar i veckan. Ridningen gick supersuperbra och det tyckte även ägaren. Det kändes superkul men tyvärr blev det ingenting mer med det, även fast jag gärna hade velat.
 
Efter det åkte jag hem och åt middag och var hemma en stund innan jag fick skjuts till Veda. Glömde skriva det men jag red i hoppspecialen istället för Anna igen och den här gången red jag Nova! Hade innan igår bara hoppat henne en gång något enstaka kryss.
 
Vi red iaf för Malin som har kommit hem och det var kul att träna för henne eftersom jag inte gör det vanligtvis. Rider ju mest för Magnus, men hur som helst.
 
Vi travade först fram dem och sen galopperade lite, sen började vi hoppa fram på lite olika hinder och hoppade sen lite serier och vi avslutade med att hoppa bana på 80-90 cm. Banan bestod av först ett vanligt räcke och sen var det fyra stycker 2 kombinationer.
 
Har ritat upp banan här haha
Men hur som helst så gick det ändå ganska bra tycker jag! Tränade mycket på att hon skulle lyssna och vänta och sen att kunna släppa henne lixom och hon ska inte dra iväg bara för det. Också mycket att kunna låta henne vara själv och lösa hinderna på egen hand.
 
När jag hoppade bana kom hon rätt in på inprincip alla hinder. Mellan 3b och 4a skulle det vara 3 galoppsprång men det hade blivit lite kort där emellan så det blev lite trångt och då blev det lite tokigt hopp men annars var hela banan bra. Hon hoppade superbra och lyfte på hovarna, ibland blir det att hon bara trampar igenom hinderna men hon lyfte bra och var kvick och det var super!
Hon lyssnade jättebra på mig i slutet och det var faktiskt riktigt kul att hoppa henne!
 
Trodde att det skulle gå helt katastrof men det gick ju faktiskt helt okej och det var superkul att hoppa Nova!
//Carro
....och om ni inte visste det så är det den största ridskolehästen vi har ;) Hennes manke är nästan precis lika hög som jag är lång. Jag är 180.... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback