Friday the 13th

Idag var jag jättesjuk och alltså då hemma från skolan, red dock 2 hästar i alla fall, well priorities ;) 
Mamma var snäll och mockade idag bägge boxarna + packade allt hö medans jag red Bailey. Skrittade ut en stund barbacka och gick sen till utebanan för att jogga lite där. Trodde det skulle gå åt helvete utan sadel men det gick superbra faktiskt, kom åt honom mycket bättre och jag kunde lättare påverka honom med min sits än vad jag kan med sadeln. Galoppen gick superbra och jag kunde samla galoppen utan problem och han kändes riktigt toppen. Hade velat fortsätta men det är dumt att nöta när allt redan sitter så fint, + att han ändå skulle ta det lite lugnt ;) 
På Veda red jag en häst jag inte ridit förut nämligen Nougat! Samtidigt som det gick bra gick det inte alls haha. Fläktarna i ridhuset har slåtts av under strömavbrottet och ingen har fått igång dem så det var sjuuukt varmt där inne, både jag och stackars Nugget var brutalt trötta efter en kort stund hahah. Nougat har inte världens framåtbjudning annars och nu kan jag säga att det inte riktigt blev lättare för honom. Jag är ju som sagt sjuk så jag hade inte världens kraft och då vi red ett ganska intensivt pass blev det så att jag blev hur svag som helst. 
Jag är dock ganska nöjd då jag hittade en del knappar på honom men att jag sen inte orkade hålla igång honom var en annan sak ;) 
Vi gjorde en del skänkelvikningar, babyslutor, förvänd galopp på serpentin, volt, böjt och rakt spår, osv osv, väldigt bra övningar.
Meeen jag är väll ändå hyffsat nöjd ändå, det hade nog gått bättre om jag var frisk för jag kände ändå att jag fick lite grepp om honom och hittade lite knappar!
//Hedda



Kommentarer
Anonym

rider du fortfarande Pelle? om nej varför inte?
är han till salu eller inte? ska du fortsätta rida honom i framtiden?

2015-03-13 @ 22:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback