Dag 5. Mina mål med ridningen 2015

Mina mål för i år är självklart att utvecklas och ha roligt!
Jag kan inte nu sätta några krav på Bailey efter bara en tävling tillsammans men jag skulle vilja prestera bra resultat i LA och sen kanske smaka på lite P1or till hösten om vi får tid, sen skulle jag också vilja debutera en hopptävling, kanske LD eller LC bara för kul, det kommer isåfall säkert också bli i höst.
Sen skulle jag också vilja vara med på några träningar tillsammans med Queen och rida in mig på henne, har inga mål alls för tävling men skulle vi bli startklara är det ju helt fantastiskt. Spelar ingen roll om vi startar eller inte men bara att kunna rida ett program hemma i ridhuset och känna att man imorgon skulle kunna gå ut och rida den klassen utan några problem. Skulle jag få uppleva det med Queen är det helt galet bra med tanke på hur vi haft det under 2014...
 
Jag tycker egentligen inte alls om att sätta upp mål, jag sätter bara press på mig själv och blir besviken om jag inte når dem. Ridning är en sån annorlunda sport jämfört med andra. Säger man att man ska bli bäst i laget på fotbollen så kan man träna 100 gånger mer än innan och bara kämpa tills det går men i ridsporten funkar det inte så. Vi kan inte rida våra hästar för mycket och även om man kan träna för tränare varje dag osv så kan det komma andra saker i vägen som hältor m.m
Jag tycker det är bättre att säga drömmar än mål. Dessa saker jag nämde ovanför är saker jag skulle bli superglad för om jag kunde uppnå. Jag går inte isär om jag inte uppnår dem men det hade varit riktigt kul!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback