Varför inte bara laga dragkedjan

Någon undrade varför jag inte bara lagar dragkedjan på mina stövlar men tänkte svara på den frågan här eftersom säkert flera tänkte samma tanke:

Jag har ju förut skrivit om hur stövlarna sitter på mig, alltså mina Hööks Arezzo Horsehead. På vissa sitter dem riktigt bra och hade dem suttit bra på mig hade jag lagat dragkedjan.
 
De här stövlarna är för stora i foten, alldeles för låga på höjden och för smala i vaden- jag kan inte ens dra upp dragkedjan hela vägen och den glider ner halvvägs när jag rider. Är det verkligen värt att laga ett par skitstövlar jag ändå inte passar i tänkte jag.
 
Jag skrev att jag inte ville lägga pengar på dem men det är ju för att jag hellre hade velat att dem var hela så jag kunde spara pengarna eftersom jag precis köpt nya dressyrstövlar. Jag behöver ett par nya stövlar men jag har sparat på dem här för att ha dem sålänge dem håller och nu sprack dem så då får jag köpa nya!
 
Här på bilden ser dem ju riktigt bra ut haha, det är inte mina ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback