Uteritt

Idag var jag och mamma hemma och städade hela huset inför morgondagen då vi har studentmottagning här. Nog det jobbigaste jag gjort, mitt rum var seriöst smutsigare än ett stall...

Vi åkte sen till Arninge och handlade lite mat, hem och åt lunch och fortsatte städa. Har tagit precis hela dagen men vid 3 bytte jag om till mina riktiga kläder- ridkläder ;)

Åkte ut till Salza som hade det väldigt mysigt i hagen och gärna ville stanna där haha... Men hur som helst red jag ut idag! Och det var första uteritten helt själva som hon inte en enda gång vände och höll på att tjafsa! Idag var hon supersnäll!! Lite tittig på stora stockar som låg på sidan om vägen och lite annat smått och gott men hon försökte inte vända hemåt en enda gång vilket var jätteskönt! Hon kanske börjar bli färdig med sitt testande av mig ;)

Hur som helst var Salza supermega pigg och ville seriöst inte skritta någonting haha. Trav typ hela tiden när jag skrittade på långa tyglar så jag passade på att utnyttja energin med mycket travarbete och när jag kom till en lång rak grusvägen och ute på en äng passade jag på att galoppera lite. Gjorde tappra försök till samling men Salza ville annat ;) på hemvägen tog jag en sist galopp över ängen och då släppte jag henne lite så hon fick galoppera på och hon hade power kan jag säga ;)

Jättemysig uteritt i solen med supersnäll och pigg Salza! Efter ritten så fick hon en dusch, pyssel, gos och morötter, fina fina hästen!

Kolla ängen! Och den fortsätter vidare runt träden åt höger.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback