Onsdagens ridpass

Ja i onsdags red jag ju Salza, Linnea hjälpte mig. Eftersom jag var trött och slut i kroppen tog jag gramanen så att jag skulle få lite hjälp på traven och inte behöva "ta i" lika mycket. 
Jag red inte jättelänge, i 40 minuter kanske. Första 25 minuterna red jag lite serpentiner, bakdelsvändningar och volter. Hon var superfin och framåt och riktigt mjuk och lätt i handen också även fast jag inte red henne i högsta möjliga form. 
Därefter tog vi lite galopp och tränade på enkla byten och även rena byten. Från höger till vänster galopp går jättebra och hon byter nu nästan direkt, från vänster till höger dock är svårare. Red på diagonalen och skulle byta och jag tror det tog typ 10 försök innan jag fick ett byte.. Bara att träna vidare! De enkla bytena blev bara bättre på slutet så vi lämnade dem sen.
 
När vi var klara travade jag av henne och sedan avskrittning.
Linnea fotade lite under passet också. Blev inte jättemånga bilder eftersom hon mest hjälpte mig och då hinner man ju inte titta i kameran samtidigt men några bilder blev det!



Kommentarer
Sofia

Vilken fin blogg ni har!

2015-06-19 @ 13:02:28 | http://sofiastromb.for.me/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback