Kvällens ridpass

Idag red jag Dorina på dressyrspecialen och vi red för Malin idag vilket var superkul, länge sen sist på vanlig lektion.

Vi hade fokus på programdelarna inför imorgon på trav- och galopp delen samt lite uppridningar med halt.
I början red jag henne låg för att få det "rätt" redan från början och sen börja plocka upp henne, annars blir hon lite hastig och får taktfel.
Formen var helt okej idag. Inte alls lätt att få den där korta och lite högre formen på henne utan den blir lite lägre men stadig. Svårt men jobbar vidare på det.

Galoppen var helt okej men jag vet vad jag ska lägga fokus på imorgon på framridningen.

Efter passet var jag kvar och fixade utrustningen och lite på hästen inför imorgon. Hilda och hennes grejjer hann/orkade jag inte fixa. Blev sent men ska ändå inte starta först efter lunch så kommer ha tid på mig ändå.

Imorgon är det då final! 
FM: Dressyr LB:3- Dorina
EM: Hoppning 80 cm- Hilda

Ska bli superkul och hoppas att det går någorlunda bra med minst en av hästarna, gärna båda ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback