Salza

Idag red vi lektion för Linnéa och tränade på bland annat mycket grunder som övergångar osv, fattningar, formen, skänkelvikningar och förvänd galopp. 
I början i skritten red jag lite bakdelsvändningar och i ena varvet trasslade det mycket när hon tyckte det blev jobbigt men när vi kom över det så gick hon bra. Hon kändes mjuk och fin typ hela passet och gick framåt själv idag. 
Tränade som sagt fattningar och övergångar och vi kom på ett litet knep för att få henne rakare i övergångarna där hon annars skjuter in rumpan och det var att ställa lite utåt, så att det inte ens märks och sedan bryta av med bara överskänklarna, funkade super på henne och hon gjorde mjuka och raka övergångar.
 
Red även skänkelvikingen + volt plus förvända galoppen ur LA:3. Skänkelvikningen var bra och även volterna där hon någorlunda slutat trava och blivit låg men idag var både formen och tempot med hela volten runt. Förvända galoppen var också bra idag, fortfarande det här när man kommer ur bågen på rakt spår, då bryter hon av för att jag typ slutar rida så ska träna mera på den, måste verkligen rida hela vägen och inte sluta när jag känner för det typ ;)
 
Hon kändes alltså allmänt bra idag! Bra framåtbjudning och rörelserna gick bra så jag är nöjd! Red i kanske 40 min och efter passet skrittade jag bort till gräsvägen där Linnéa tog lite bilder när jag travade och galopperade fram och tillbaka och sen skrittade vi hem igen.
Här är alla bilder som Linnea tog!



Kommentarer
Robex Lundgren

fint

2015-07-24 @ 20:31:57 | http://ghgumman.blogg.se/
Ellen

Fina!

Svar: Tack! :)
ponnyboken.blogg.se

2015-07-25 @ 20:12:42 | http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback