Dagens ridpass

Idag var jag som sagt hos Salza, red ett dressyrpass i ridhuset i kanske 50 minuter och invigde samtidigt hennes nya träns! Sofia var med idag och fotade lite och hjälpte mig lite också!
 
Red mycket programrörelser idag ur LA:3 som vi ska tävla om lite mindre än en månad. Inridning i galopp, mellantrav, skänkelvikning, 10-metersvolter, Halt-rygga, skrittdelen och hela galoppdelen med ökningar och förvänd galopp. Det är ett lite klurigt program tycker jag och jag vet nästan precis var vi kommer få missar, just därför jag tränar lite extra på dem punkterna.
 
Till en början kändes hon faktiskt väldigt fin, och hon var fin egentligen hela passet men saken som jag gör att jag inte är helt nöjd är att jag inte hade samma sug i henne som man brukar ha. Idag fick jag vara på henne rätt mycket och ändå var det inte mycket energi. Hon var iofs rätt svettig och kanske lite trött men ändå..
 
Galoppuppridningen är mycket bättre nu, mycket rakare men hamnar fasen alltid på sidan om medellinjen?!? Och idag visste hon nästan att det skulle vara halt och stannade till flera meter innan jag ville så gjorde om den uppridningen många många gånger. Förvända galoppen är bra och stadig så den behöver jag egentligen inte lägga mer fokus på. Hon är superstadig och bågen man rider på är inte så svår utan det enda jag isåfall ska rida några gånger är vändningen upp mot bågen och sedan övergången till trav.
 
Hon var duktig idag även fast det var mycket som skulle varit bättre. Men jag hinner bara komma hem genom dörren innan jag direkt vill åka tillbaka och rida igen haha.
Här är lite bilder som Sofia tog! Tycker hon var riktigt fin i tränset faktiskt! Behövs göras lite nya hål för att det ska sitta helt perfekt men i helhet är det riktigt fint tycker jag! Mörkbrunt med lack och bling, kan ta en lite bättre bild imorgon och visa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback