Dagen

Idag var jag först på Hööks en snabbis och köpte nya sporrar och lite till, sen åkte jag till Salza.
Red ett lättare dressyrpass i ridhuset i ca 50 min. Hon var en aning tjafsig i munnen och lite sådär i formen så jobbade lösgörande arbete för att få henne mjuk.

Red vidare med låga formen i trav och galopp, lite skänkelvikningar och volter och tränade lite enkla byten också som satt bra!
 
I mitten av passet skulle det köras in en stor havrevagn i ridhuset fast mellan inner och ytterdörrarna där det är utrymme för hindermaterial osv, där står alltid en havrevagn. Hon tyckte det var jättekonstigt att den helt plötsligt hamnade där- den var ju inte där när hon kom in ;) Så några gånger när jag red förbi den kortsidan så drog hon där ifrån och var spänd och tittade mycket.
 
Imorgon ska hon vila men jag ska dit ändå då jag ska ta hand om och rida ut på Zalmiac. Tar säkert in Salza en stund och borstar och så också, men ska hur som helst dit imorgon igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback