Tosse

Tosse, dvs Bailey gick bra idag när vi red dressyr i ridhuset.
Började med att jogga fram honom lågt som vanligt, han kändes redan då ganska bra faktiskt, superkul. Men efter det när jag plockade upp honom i formen lät jag honom rulla på i ett högt temo som han gärna ville själv. Tänkte att det var värt att testa att försöka få honom att få ut lite energi genom att får gå i ett högre tempo med mycket power. Bättre att han får gå lite med power en stund innan man samlar upp, har ingen lust att sitta att bromsa hela tiden redan från start så låta honom göra av med lite energi i början efter att man travat fram visade sig vara super faktiskt. 
När han fått jogga fram och gå i det lite högre tempot så kunde jag börja rida på riktigt. Då var han lugn i traven och vilade fint på steget. Han var superfin faktiskt. Jag gjorde lite övergångar, och öppnor, sen red jag igenom LA:1. Traven var verkligen jättefin och bra, skritten likaså men återigen är det i galopprogrammet det brister lite. Fattningen går bra, första volten går bra men i första förvända ökar han och sen går det bara utför haha. Han taggar igång så mycket och jag har inte riktigt lärt mig samla upp i det, Adam har lite samma problem i hoppningen så det är väll bara att öva antar jag. 
Men traven var riktigt riktigt bra idag faktiskt, galoppen var okej men som vanligt lite svår ;) 
Men jag är bra nöjd med Bailey idag, han var superduktig och jobbade på fint!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback