Jobb + programträning

Imorse var jag på Veda 7 och jobbade i stallet fram till 16. Gick så sjukt bra idag! Fodring, mockning och sopning samt alla hästar i skritten klart typ klockan 9, alltså på 2 timmar. Sjuuukt ju. Höpåsar var klara och uthängda till ca halv 10 och då passade vi på att göra massa eftermiddagsarbete som vi kunde göra på förmiddagen istället. Vi var klara supersnabbt och hade därför tid över. En dryg timma tog att fixa nya ponnyn, ta ner den till ridhuset och gå runt med honom lite (första gången han var där nere), byta häst med Malin och gå runt med Santino, sen gå upp och fixa hästarna och inte ens då blev vi efter i schemat ;)
 
Efter jobbet så fixade vi våra hästar och tog ner dem till ridhuset, Hedda och Linnea ledde fram dem medans vi snabbt byggde fram dressyrstaketet. Sen red vi fram en stund och sist red vi program. Pandora var rätt trött och stel men jag red igenom det mesta och sen red jag bara programet 1 gång och vi var nöjda så. Hon var duktig och vet vad jag ska tänka på imorgon!
 
Efter vi ridit var vi i stallet och fixade hästarna och utrustningen så dem är iprincip klara att bara hoppa upp på ;) Vi kommer ha ganska bråttom när vi kommer hem från Tyresö så det blir snabba puckar att knoppa och fixa. Svans och ben är tvättade och sadel och träns fixade så går nog fort imorgon tror jag!
 
Imorgon är det som sagt Ponnycup i dressyr mot Tyresö både hemma och borta. Vi ska vara 8:45 på Tyresö med första start 9:30 och sen hemma första start 14:00. Hedda hänger med och fotar och det är flera andra med som någon kan filma! 

Hedda fotade under kvällen också, kommer bilder i ett eget inlägg men här är några bilder iaf!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback