Första skoldagen

Vi var och hämtade upp sadeln igår, det blev en halv storlek större, dvs 16,5 tum i sitsen så den här passade mig bättre, riktigt bra. Nu saknas bara dressyrsadel, vi har ju Tuckes att rida i så länge men han ska nu börjas sättas igång påriktigt och då kommer han behöva ha tillbaka sin sadel mer och mer så vi får väll börja kolla lite efter någon dressyrsadel också. Svårt att hitta någon som passar både mig och hästen, den ska gärna passa på Queen också men det kan bli riktigt svårt eftersom Bailey är så mycket vidare än Queen.
Men men, Adam red ett dressyr/joggingpass i ridhuset, vi provade all hopputrustning - dvs nya tränset, skydd, magplattan, sadeln osv osv och allt satt som en smäck! Jag red Bailey ca 5 minuter på slutet bara för att Adam ville att jag skulle känna på honom, han var pigg och framåt och så fort man ställer sig i lätt sits ökar han på som in i tusan, han gör aldrig så med dressyrsadeln men Johanna (mamma till dom som red honom ett tag innan oss) sa att han ställer om helt och hållet när man kommer med hoppsadeln. Superkul faktiskt. 
Men idag ska Bailey få ta det lugnt, antingen skritta eller promenera, gärna ute om det går och inte är total storm, annars blir det ju ridhuset... Vi får se om det blir jag eller Adam som åker upp ikväll, jag slutar 15.50 så det blir ingen jättetidig kväll. 
Såhär ser schemat för resten av veckan ut:
Torsdag: Bailey promeneras eller skrittas
Fredag: Jag rider dressyr på Bailey, Pelle vilar eller ev skrittas ut på
Lördag: Helgjobbarmöte, Bailey hoppträning eller jogga, Pelle ska gå ett lugnt dressyrpass.
Söndag: Ev följa med och kolla på ponnycup, på kvällen ev usekmöte. Bailey ska antingen på hoppträning eller jogga, Pelle ska gå dressyr.
I helgen ska Bailey på hoppträning med Adam, antingen lördag eller söndag och den dagen han är hemma ska han jogga lugnt. 
//Hedda
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback