Det där med kommentarer

Fråga: Hur hanterar ni elaka kommentarer på bloggen, får ni mycket elaka kommentarer? 
 
Svar: Alltså just nu är det faktiskt ganska snälla och trevliga kommentarer kan man ju faktiskt säga (eller ja till störst del i alla fall) vilket är superkul. Vi har fått en del elaka med jämna mellanrum, både när vi bloggat själva men även när vi bloggat ensamma. Ofta handlar kommentarerna om hur dåligt vi rider och att man borde lägga ner tävlandet men även ridningen bara för att det inte går superbra. Självklart är sånna kommentarer riktigt jobbiga och onödiga men jag har faktiskt lyckats stänga ute allt, jag vet bättre själv att det som skrivs är bara rent bullshit. Ibland är det folk som verkar tro att de är störst, bäst och starkast och bara försöker lära någon annan hur man faktiskt ska rida. Fick en gång "tipset" att jag borde korta upp på tyglarna en halvmeter, driva på och byta tränare osv på ett par bilder där jag travade fram Kiwi i en låg form. Sånna kommentarer tar jag aldrig åt mig utan känner mest "Vad i hela helvete tänker denna människa?" Sånt som jag dock tar åt mig är när folk säger att man är dålig och borde lägga ner ridningen. Jag tar dock aldrig åt mig så att jag lyssnar på kommentarerna utan blir väll kanske tveksam och tänker "Stämmer detta verkligen?" men i nästa sekund har jag ändå glömt det.
Jag hade faktiskt i somras ett ask konto i nån vecka som jag skapade när vi skulle sitta 6 timmar i bilen, bara en kul grej som direkt slutade med att jag fick en del kommentarer, mycket om min ridning och Kiwi. Men ask är ask liksom, släppte det hela men det är fortfarande sjukt att se att så fort folk får chansen att vara anonym bombas man med kommentarer och frågor mellan himmel och jord.
Men som lite tydligare svar på din fråga, vi får en del elaka kommentarer med jämna mellanrum och jag hanterar det genom att bara direkt radera kommentaren, inte ens tjaffsa emot med ett svar för de är ändå mindre värda än en själv, bara glöm bort det som sägs för det stämmer inte. Ibland kan man dock inte låta bli att svara för att visa motsatsen, borde egentligen skita i det men man vill ändå visa att man inte bryr sig, hmm svårt det där...
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback