3 dagar

Har verkligen inte hunnit med bloggen alls nu över nyår men nu kommer en liten update för de 3 senaste dagarna.
 
Tisdag:
På morgonen var vi iväg och handlade bett och lite välbehövda saker på hööks. Vi köpte ett tjockt tvådelat bett och ett tredelat eggbett. Vi ska även köpa ett tredelat D-ringar sprengerbett men fyyy vad dyra de är tyvärr... 
Senare på dagen red jag bägge hästarna.
Bailey: Red ett dressyrpass och det kändes väll sådär. Jag var redan innan sur och arg av olika anledningar och då blir ridpasset inte heller bra. Var det nåt som sket sig kunde jag inte reda ut det utan blev bara sur istället, inte alls bra. Jobbade hur som helst en del galopp så han fick komma igång ordentligt i bak och jobba igenom hela kroppen. Gjorde också en del öppnor som var helt okej.  
Är inte alls nöjd över passet faktiskt. Det berodde dock helt på att jag var så pass irriterad och det går ut över hästen, måste verkligen lära mig släppa allt annat när jag rider. Men men, stryker väll ett streck över det passet, Bailey var duktig och gjorde sitt bästa som vanligt. 
Pelle: Red även på honom ett pass i ridhuset men en aning lugnare. Joggade lite och försökte få honom mjuk och fin. Han kändes ganska bra men även om nacken var ner åkte nosen lätt ut. Är väll ganska nöjd ändå, kunde varit bättre. Jag var trött och orkade inte riktigt hålla ihop honom hela tiden.
 
Onsdag:
Jobbade på veda hela dagen så Bailey reds av Adam och Pelle fick vila. Jobbet gick bra förutom att vi blev en aning sena då vi behövde göra iordning 4 hästar + skritta fram och av dem för hand. Annars flöt allt på riktigt bra så det var kul. På kvällen var det nyårsfirande hemma hos familjen Isakssons med dem och 2 andra familjer.
 
Torsdag:
Red bägge hästarna idag och mamma red Queen en stund, vi fixade stallet själva och allt gick bra.
Bailey: Skrittade ut en stund. Det var ju mer eller mindre isgata men vägarna var bra sandade och på vissa ställen hade det även smält bort helt så där kunde vi till och med trava. Han var pigg och glad men höll sig på marken och stack inte iväg utan var bara pigg och ville gärna framåt. Red även på remontnosgrimman idag och det funkade bra så jag tror jag växlar lite mellan den och aachennosgrimman. Det är bra för dem att ha lite olika tryck på nosryggen och inte alltid samma ;)
Pelle: Red dressyr i ridhuset och han kändes sååå bra! Superkul. Det var ett inte så långt men ändå intensivt pass. Jag la mycket fokus på att trava fram och av. Jag kunde lägga honom i en låg form så att han fick stretcha ut överlinjen ordentligt. På slutet kunde jag faktiskt släppa gramanen helt och hållet. 
Jag jobbade idag en del galopp och fy satan vad hans galopp blivit bättre än vad den var för några månader sen. Kunde öka och minska galoppen utan några helst problem. Nu är han mycket bättre både i fram och bak och galopperar i en liten uppförsbacke, så kul att kunna se resultat. Är supernöjd över passet.
 
Imorgon rids Bailey av Adam, jag rider dressyr på Pelle och på kvällen rider jag lektion uppe på veda.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback