Sportlov

Nu är det dag 2 på sportlovet, jag har väll egentligen inte gjort någonting alls men det är faktiskt väldigt skönt ändå. Detta blir väll enda lovet jag får fram till sommaren, hela påsken består av tävlingar, skojar inte ens haha, brutalt vad mycket tävlingar det blir nu när Queen också ska tävla.
Men men, igår fick Bailey vila, hälsade på honom efter insläppet och gav lite mat + spolade ben. 
Idag, imorgon och på torsdag rider Adam. Idag blir det uteritt, imorgon dressyr och på torsdag hoppträning. Jag rider hela helgen + hela nästa vecka då Adam och pappa är i alperna. 
På fredag är planen att plocka fram dressyrstaket och träna. Vi har ca 5 veckor till nästa tävling och innan dess ska galoppen sitta. Jag har som ett litet mål att kunna rida igenom en LA:P1 hemma innan nästa tävling. Jag ska inte starta P1 ännu och det är en lång bit kvar innan vi kan göra det men det känns som ett bra mål. Kunna göra en inridning i galopp, kunna göra ordentliga enkla byten utan travsteg eller taktinslag, kunna göra förvänd galopp på serpentin, sätta alla skolor osv osv. Galoppen är det vi trasslar med som mest och galopprogrammet i LA:P1 är inte enkelt så det hade varit kul att kunna ha sån krontroll på galoppen att vi kan rida igenom de delarna hemma. Funkar galoppen i P1 borde det ju kanske funka i LB också ;) 
 
Blev lite luddigt inlägg nu, ville väll mest kika in och säga hej. Nu ska jag göra något av mitt liv och dra ut och springa en stund innan det blir mörkt, sen är det nog tillbaka framför datorn och rensa + redigera bilder ifrån helgens tävling, även en del hagbilder som jag tog efteråt.
Det tar ett bra tag för mig att rensa allt, fastnar vid varje bild och bara dreglar över Bailey. Alltså jag är dökär i honom. Världens finaste Tosse, gosh han är så läcker! 
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback