Ridskolecup Dressyr 22/2

Idag var det dressyrtävling på Veda och jag red min första LA på storhäst och jag red på Cyklamen! Startade först 13:10 och var där 8:45 så hade lång tid på mig innan start. Skrev protokoll i debutant och hann tom äta lunch ;) Anna red också Cyklamen i samma klass så vi hjälptes åt att fixa honom och så. Jag red först i LA och Anna sist.
 
På framridningen kändes han mjuk och fin redan från första början vilket var kul! Han brukar få lite mer energi och bli mer "på" när det är tävling än på vanlig lektion och han kändes väldigt bra faktiskt. Jag red fram i ca 40 minuter så jag hann rida igenom alla delar ur programet. Tränade 10-meters volterna i trav och galopp, travökningar, ökad skritt, skänkelvikningar, halt och rygga, uppridningar osv. 
Det enda jag egentligen hade problem med på framridningen var i galoppfattningarna. I nästan varje fattning så bockade han eller hoppade upp i luften. Red massa fattningar för att han skulle sluta och tillslut taggade han ner lite. ;) Det är kul att han har energin men just hoppa upp i luften ska han ju inte göra inne på banan.
 
Väl inne på banan betedde han sig först som om han aldrig hade sett en domare förut ;) Superläskigt, men tillslut gick han förbi och jag fick sen startsignal. Hela travprogramet kändes ganska bra, skritten var också bra med energi. Jag kände när jag kortade tyglarna och skulle förbereda galoppfattningen från skritt hur han bara laddade på, och sagt och gjort så flög han i luften i fattningen ;) Sen var galoppen bra, andra fattningen var någorlunda skuttig men inte lika mycket och den tredje fattningen blev bra! 
 
Hade en rätt bra känsla ändå genom programet! Lite småtrögt ibland och lite missar här och där men ändå en bra debut tyckte jag i LA programet med häst. Jag har ju tävlat LA på ponny en gång på Pandora innan jag gick upp på häst men det var 1-2 år sen så hade inte ridit LA på väldigt länge!
 
Resultaten blev 65,79% vilket jag tyckte var en rimlig siffra för min ritt! Procenten räckte faktiskt till en andra placering vilket var riktigt kul! Anna vann på 67 någonting vilket också var superkul, Cyklamen skötte sig väldigt bra idag ;) Kändes bra hur som helst och det var en kul tävlingsdag!
 
Har massa bilder från ritten men de kommer i ett annat inlägg nu ikväll! Här kommer lite bilder från stallet och film från ritten!
//Carro
 
Film från ritten! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback