Hoppning

Idag hoppade vi lite på ridningen och jag hade Cyklamen. Haha han var lite på hugget under tiden vi hoppade. Vi började värma upp hästarna i trav och sedan red vi över bommar och hoppade fram på små kryss. Vid varje hinder så "pep" han till, haha det låter typ som en stucken gris, sen hoppar han stor som f'n och bockar, sparkar eller skuttar en hel del efter hindret. Ett tag trodde jag att jag skulle flyga av men sen blev han bättre.
 
När vi skulle hoppa bana var jag först ut. Vi hoppade en bana en gång var med 5 hinder och 6 språng. Det var en bana med lite svängar så man tränade mycket blick och hålla koll på yttersidan. Han gjorde inga skutt eller så under banan utan flöt på fint, bytte galopp över hindrena och hoppade allt bra. Så själva banhoppningen var han jätteduktig i.
Kort sagt så var han lite tokig idag haha men taggade ner sen, var kul att hoppa honom igen, har inte gjort det på såå länge! Funtar nästan på att börja hoppspecial igen, saknar hoppningen ju ;)
 
Här nedan ser ni banan, Cyklamen från idag och två gamla bilder från en hoppspecial i maj förra året på honom!
//Carro



Kommentarer
Bengtaria

Söt!:)

2015-02-04 @ 02:43:24 | http://bengtaria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback