Utvärdering tävlingsåret 2015

Kopierar samma som jag gjorde förra året men har lagt till lite också!
 
Första starten? Ponnycupen dressyr på Överby 11 januari, LC:2 på en ponny som heter Champion.
Vilka hästar har du tävlat? Champion, Pandora, Mickey, Hilda, Cyklamen, Aragorn, Dorina, Flisan, Salza, Ebbe
Vilka klasser har du startat? LC:2, LB:1, LB:2, LB:3, LA:3. Hoppning 60,70 och 80 cm.
Hur många starter? 23 st (4 hopp, 19 dressyr)
Hur många placeringar? 17 st
Hur många vinster? 10 st
Största häst du tävlat? Det är väl Salza tror jag!
Minsta häst du tävlat? Mickey tror jag, eller Flisan. Båda red jag på ponnycupmatch och de var nog runt 145 cm båda två. Flisan var dock lite nättare i kroppen så hon kändes mindre att rida.
Vilka grenar tävlade du? Dressyr och Hoppning
Bästa tävling? Det blir nog sista tävlingen för terminen på Salza! LB:2 hemma på Vallentuna där vi red på 69% och vann klassen! Det var så himla roligt och Salza var verkligen skitfin den dagen! I klassen efter kom hon dessutom 2:a i LA:3 med Linnea!
Sämsta tävling? Hmm.. resultatmässigt så var väl KM på Dorina ingen höjdare. Hon blev springig och jag fick inte ihop henne helt på banan och sen fick vi maaaassa missar som galoppinslag och annat.. Känslan på den ritten var inte helt bra så den är nog den sämsta ritten.
Högsta procent? 75,178% på Pandora i semifinalen omg 1 av Ponnycupen.
Lägsta procent? 60,?% på Flisan i Ponnycupfinalen, och då ska jag nämna att min poäng var det högsta resultatet den tävlingen, dvs hade tyvärr alla dåliga poäng ;)
Kaosigaste tävling? UTAN tvekan 6 september på Högvreten med Salza! Hon gick jättebra i båda klasserna och vi placerade oss i båda som 2:a och 4:a, men själva dagen var ju kaos på grund av vädret! Det var den dagen det var ösregn över hela Vallentuna och vägarna syntes inte längre pga. regn. Perfekt dag för tävling utomhus i ösregn! Allt var helt genomblött, stövlarna blev nästan förstörda, alla frös och allt var blött och svårt att hålla på med. Samtidigt liten framridning där det var trångt och ingen ville stå utanför ridhuset. Jättetrist tävlingsdag endast på grund av vädret!
Roligaste tävling? Någon av semifinalerna i Ponnycupen tror jag! Hemmamatchen blir det nog! För det första så var det ett jääättehärligt gäng från Tungelsta som vi mötte och dem var supertrevliga och duktiga allihop vilket gjorde dagen(dagarna) extra kul! Sen så red ALLA 4 i vårt lag på över 70% vilket var sjukt! Våra poäng låg ju på mellan 70-75% så vi fick riktigt höga poäng totalt och vann båda omgångarna, därmed gick vi vidare till finalen som vi vann! Nej men lagtävlingar är verkligen jättekul och Ponnycupen har varit sjukt kul alla dessa år jag ridit den, lite får man säga att man kommer sakna det ändå :)
Märken på utrustning du använt? Till mig själv hjälm från JW, Byxor och kavaj från Pikeur, strumpor från Kingsland, Stövlar från De Niro och Arezzo Horsehead och handskar från Roeckl. Även fleecetröjor från Spooks och Eurostar, jacka från Uhip, Spooks och även regnjacka från Stadium som var till god användning på en tävling ;)
När jag tävlat ridskolehäst har hen haft VRK-schabrak från Sjöhagen Wear och benlindor från Anky, ibland också pannband som jag tror är från Globus, sen har dem sina egna sadlar och träns som jag dock inte kan märken på. Salza har haft träns från PS of Sweden, sadel från Falcon, benskydd från Protector och Catago, Boots från Horze och schabrak från bla Mias, Kingsland, Hansbo. Typ det?
Vilken klubb red du för? Vallentuna Ridklubb, självklart! :)
Vilken klubb rider du för nästa år? Vallentuna Ridklubb!!
Har du ridit i något lag i år? Ponnycupen som blev mitt sista år dessutom.
Kommer du rida i lag nästa år? Jag ska rida en annan cup och sen får vi se, kanske någon division?
Favoritbilder från tävlingarna?
Har mååånga så här kommer en del! :)
 
Tävlingar på Salza:
 
Hopptävlingar:
 
Dressyrtävlingar(Ridskolehäst):
 
Ponnycupen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback