Tisdagens ridpass

Tisdag:
Salza: Var ledig från skolan så red Salza vid 3 tiden tror jag. Linnea var där och hjälpte mig lite och Hanna var också med och tittade och filmade lite. I början var Salza lite tjaffsig och stretig och då valde jag att ta en graman istället och efter ett tag lösgörande blev hon väldigt fin! Red jättemycket skänkelvikningar som blev superbra tillslut, även några diagonalslutor, övergångar och tempoväxlingar. Salza blev bara bättre ju längre in på passet vi kom och det var kul! Extra nöjd med skänkelvikningarna och med tempoväxlingarna i där hon gjorde toppenfina ökningar i både trav och galopp.  Hon var verkligen duktig och det var stor skillnad från passets början till slutet.
bjuder på några screenshots med väldigt bra kvalité ;)
 
Ebbe: På lektionen på Veda på kvällen fick jag rida Ebbe och vi red dressyr. Dock mest skrittarbete på serpentiner där vi tränade samlad och ökad skritt och flytta undan lite i samlade skritten och det var svårare än man tror kan jag säga. Han laddade ganska mycket i den samlade när jag kortade upp honom och började flytta men några blev bra. Sen travade vi lite och galopperade sen på volterna och la in ökad skritt och sen galopp igen. I traven var han fin tycker jag! Inte alls stark på handen utan bar sig själv bra. Galoppen gick bra i ena varvet men en annan häst låg alltid lite nära och kom upp brevid två gånger och då fick Ebbe fnatt och drog iväg en liten bit. Sen blev han aningens stark i galoppen men helt okej var det.
Är väl ganska nöjd ändå. Som sagt var det mest skrittarbete och det blev aldrig riktigt någon skillnad på den, men traven och galoppen var ganska bra.
Ebbe och Curry var så söta så dem får stå för bilderna ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback