Onsdag: 4 hästar

Salza: På förmiddagen var jag och Hanna i stallet och red ut på Salza och Zalmiac. Det var soligt och fint när vi skulle rida vilket var jätteskönt! Dock var dem båda som vanligt jättetaggade och triggade igång varandra hela tiden. Vi tog några galopper och Zalmiac brukar få galoppera först så han inte busar till det om han ligger bakom, men nu däremot fick Salza fnatt och började hoppa och studsa och fara när hon hamnade bakom. Stundtals var hon fortfarande lite ryckig och tjaffsig men mest var hon bara taggad och ville inte skritta en meter..
Men hon tyckte det var kul att få komma ut iallafall! :)
 
Veda
Klockan 2 var jag på Veda för att bygga bana och fixa hästarna för att sitta upp kl 15. Skulle rida igen i en hoppspecial och skulle rida Nougat. Dock 5 min innan ridningen så fick jag byta så jag fick rida dressyr två timmar i rad istället och ge hoppningen till en annan som skulle rida men inte fick plats i gruppen. Jag fick börja skritta fram på Nougat men sen när han kom tillbaka så hoppade jag av och tittade på lektionen istället ;)
 
Sen red jag iaf i dressyrspecialer, två timmar! :)
Jim: Först red jag Jim och vi fokuserade på trav-halt-rygga-trav. Gjorde bara en ryggning men sen fick jag strunta i ryggningen då han både tycker det är svårt men också för att han inte skulle behöva sätta sig så mycket på bakbenen eftersom det är dem han varit dålig i och inte ska anstränga sig så hårt. För övrigt var han faktiskt riktigt fin! Hade ett jättebra sug i handen som gjorde honom mycket lättare att rida när jag fick "Hålla i någonting". Annars brukar det vara att jag mest lite försiktigt håller i tygeln så går han men igår fick jag äntligen det där stödet jag vill ha på honom och han var mycket lättare att påverka när jag fick rida lite mer.
 
Dorina: Direkt efter var det hopp upp på nästa häst som var Dorina. Vi skulle rida kadrilj så vi värmde upp lite och sen red vi kadriljen. Hon var ganska stark och rak och ibland känner man sig som en liten vante verkligen när man inte kan påverka något. Men i kadriljen gick det iaf helt okej. Jag red först i ledet så då måste man vara lite extra vaken för att hänga med hela tiden men det gick bra! Det blir lite att man inte fokuserar helt på hästen utan man blir mer fokuserad på att göra vägarna rätt och att man inte rider fel så det blev lite slapp ridning från min sida skulle man kunna säga ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback